W 2017 r. PolRegio przewiozło o 384 tys. pasażerów więcej, niż w roku poprzednim. Przewoźnik utrzymał pozycję lidera i obecnie posiada najwięcej, bo 26,3% udziałów w rynku pod względem liczby przewożonych pasażerów.
Przewozy Regionalne są obecnie największym, pod względem udziału w rynku kolejowym (wg liczby pasażerów), przewoźnikiem pasażerskim w Polsce. W ciągu roku z usług PolRegio korzysta blisko 80 mln podróżnych, czyli ok. 220 tyś. dziennie. Każdego dnia w trasy wyjeżdża średnio 1800 pociągów, które zatrzymują się na ponad 1800 stacjach w miastach, miasteczkach i miejscowościach.
W ostatnim czasie Urząd Transportu Kolejowego podał oficjalne dane potwierdzające silną pozycję Przewozów Regionalnych i wskazujące na dalszy wzrost liczby pasażerów. – Warto jednak podkreślić, że w roku 2016, w ramach Światowych Dni Młodzieży, przewoźnik przewiózł ok. miliona pasażerów. Oznacza to, że w rzeczywistości liczba pasażerów w roku 2017 (w porównaniu do 2016 r.) zwiększyła się o 1,4 mln – mówi Prezes Przewozów Regionalnych, Krzysztof Zgorzelski.
PolRegio – nowa marka, nowa jakość
Na początku ubiegłego roku logo Przewozów Regionalnych zastąpiło nowe – Polregio. Stworzona marka konsumencka jest symbolem zmian, jakie dokonują się w spółce.
– Za nami wyjątkowo trudne, choć udane dwa lata. Realizujemy, pierwszy w historii spółki, skuteczny plan restrukturyzacji. Przed nami kolejny rok ciężkiej pracy, ale patrzymy na niego z optymizmem, ponieważ dotychczasowe osiągnięcia oraz cel, jaki przed sobą postawiliśmy sprawią, że – jak głosi hasło Polregio – budujemy dobrą kolej – mówi Prezes Przewozów Regionalnych.
Realizowany proces restrukturyzacji spółki, będącej od listopada 2015 roku w Grupie ARP, ma pomóc w zbudowaniu silnej organizacji zdolnej konkurować na trudnym rynku przewozów pasażerskich, a także gotowej na zbliżającą się liberalizację rynku. W roku 2016 przewoźnik odnotował pierwszy w historii spółki zysk na poziomie ponad 51 mln zł.
– Już teraz mogę zapowiedzieć, że rok 2017 był równie udany. I jest to nasz wspólny sukces: naszych udziałowców – głównie ARP, pracowników, a przede wszystkim pasażerów – mówi Prezes Zgorzelski.
Jednym z najważniejszych celów, jakie postawił sobie obecny zarząd jest wymiana oraz modernizacja taboru. W 2017 r. na tory wyjechały pierwsze nowe pociągi, m.in. pięć Linków wyprodukowanych przez Pesę. Ponadto przewoźnik zmodernizował kilkadziesiąt sztuk EN57. Łączna liczba nowych i zmodernizowanych składów, które wyjechały na tory w 2017 r. wyniosła 46.
Rozwój kanałów sprzedaży
Wzrost liczby pasażerów to także efekt rozwijania nowych kanałów sprzedaży. W październiku 2017 r. nawiązano współpracę z Kolporterem. Dzięki temu sieć sprzedaży poszerzyła się o blisko 800 saloników prasowych zlokalizowanych w całym kraju. Od grudnia 2017 r. w wybranych (ok. 200) punktach nabyć można także bilety okresowe: tygodniowe, miesięczne oraz kwartalne.
Na początku tego roku przewoźnik podpisał umowę na dostawę nowoczesnych terminali mobilnych. Oznacza to, że już niedługo pasażerowie, za bilet kupowany u obsługi pociągu, będą mogli zapłacić kartą. Ponadto bilety można kupić poprzez stronę polregio.pl oraz na portalu e-podroznik.pl, poprzez aplikację mobilną SkyCash lub w automatach biletowych, a także w ponad 200 własnych lub agencyjnych kasach na terenie całego kraju.
To nie wszystkie udogodnienia, jakie dla pasażera wprowadziło Polregio w ostatnim czasie. W ubiegłym roku podpisano kolejne umowy na wspólne honorowanie biletów z komunikacją miejską (m.in. w Łodzi, Wrocławiu, Opolu oraz Rzeszowie), innymi przewoźnikami kolejowymi (np. Pakiet Podróżnika) oraz PKS-ami - dzięki czemu podróżujący nie muszą już kupować dwóch oddzielnych biletów u dwóch różnych przewoźników.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.